Παρακολούθηση των έφηβων παιδιών με το λογισμικό γονικού ελέγχου των Windows 7

Posted: 19/06/2010 in ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Ετικέτες: , , , , , , ,

Του Greg Holden

Παλιά γνώριζα ακριβώς τι έκαναν τα παιδιά μου στον υπολογιστή. Και αυτό συνέβαινε επειδή τον χρησιμοποιούσαν μαζί μου. Κάποια Χριστούγεννα, οι δύο κόρες μου πήραν ως δώρο τους υπολογιστές τους και περάσαμε μαζί το υπόλοιπο των διακοπών παίζοντας παιχνίδια στο Internet.

Όμως, αυτές οι μέρες ήρθαν και πέρασαν. Τώρα, μόλις πλησιάσω και έχω οπτική επαφή με τους υπολογιστές τους, οι οθόνες παρουσιάζονται κενές με μυστηριώδη τρόπο. Και τα μάτια χαμηλώνουν στα βιβλία τους.


Ο υπολογιστής της μικρότερης κόρης μου βρίσκεται κοντά το γραφείο μου και έτσι, μερικές φορές, μπορώ να δω ή να ακούσω τι κάνει στο Internet (ή τουλάχιστον έτσι πιστεύω). Η μεγαλύτερη κόρη μου, η οποία είναι πρωτοετής στο γυμνάσιο, βρίσκεται σε ένα δικό της κόσμο. Έχω ενδείξεις για το τι κάνει πίσω από την κλειστή πόρτα της μόνο όταν ακούσω τη μουσική να παίζει δυνατά. Η μόνη φορά που ρίχνω το βλέμμα μου στον υπολογιστή της είναι όταν ταΐζω το ψάρι της ή, αρκετά συχνά, όταν ζητάει τη βοήθειά μου για κάποιο πρόβλημα με τον υπολογιστή.

Ορισμός ορίων με το Γονικό έλεγχο

Οι έφηβοι χρησιμοποιούν περισσότερο τον υπολογιστή τους στο Internet. Μία από τις ευθύνες των γονέων είναι να τους παρακολουθούν. Ανησυχούσα για τις απειλές που ίσως τα παιδιά μου να αντιμετώπιζαν στο Internet, τόσο από τοποθεσίες Web, οι οποίες θα επιχειρούσαν να εγκαταστήσουν λογισμικό κακόβουλης λειτουργίας, όσο και από ακατάλληλες τοποθεσίες Web για ενηλίκους στις οποίες μπορούν να έχουν εύκολα πρόσβαση ή ακόμα και να συναντήσουν τυχαία.

Δυστυχώς, όσο περισσότερο προσπαθείτε να παρακολουθήσετε τα παιδιά σας, τόσο περισσότερο προσπαθούν να σας αποφύγουν. Όταν μίλησα στην δεκαπεντάχρονη κόρη μου για το λογισμικό που επιτρέπει στους γονείς να παρακολουθούν τις δραστηριότητες των παιδιών τους στον υπολογιστή, μου είπε ότι αντιλαμβανόταν πώς πολλά παιδιά ίσως χρειάζονταν τέτοιου είδους παρακολούθηση. Όμως, δεν είπε ότι τη χρειαζόταν και η ίδια.

«Αν λειτουργούσε και αν τα παιδιά δεν μπορούσαν να βρουν τρόπο για να το παρακάμψουν, τότε θα ήταν καλή ιδέα», μου είπε.

Ακόμα και αυτή η αδιάφορη δήλωση ήταν αρκετή για μένα. Αποφάσισα να ενεργοποιήσω τη λειτουργία Γονικού ελέγχου στον κοινόχρηστο υπολογιστή που έχουμε στο καθιστικό. Ξεκίνησα ορίζοντας κάποια όρια στη χρήση του συγκεκριμένου υπολογιστή από τις έφηβες κόρες μου.


Εικόνα του Γονικού ελέγχου των Windows

Η ενεργοποίηση του Γονικού ελέγχου στα Windows είναι ένας καλός τρόπος για να αποκτήσετε ένα ακόμα ζευγάρι μάτια στο πίσω μέρος του κεφαλιού σας.

Διαπίστωσα ότι η ρύθμιση παραμέτρων του Γονικού ελέγχου ήταν εξαιρετικά εύκολη. Με τον ορισμό ξεχωριστών λογαριασμών χρηστών, μπόρεσα να επεξεργαστώ τις ρυθμίσεις Γονικού ελέγχου για την κάθε κόρη μου. Για την 13χρονη κόρη μου, περιόρισα την πρόσβαση στα προγράμματα ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων. Για την 15χρονη κόρη μου, επέτρεψα την πρόσβαση σε παιχνίδια που είχαν χαρακτηρισμό μέχρι και «Έφηβος».

Αυτές τις μέρες, οι κόρες μου είναι πιθανό να ξενυχτήσουν περισσότερο από εμένα. Ρύθμισα λοιπόν το Γονικό έλεγχο να εμποδίζει τη χρήση του υπολογιστή μετά τα μεσάνυχτα. «Τα χρονικά όρια δεν με ενοχλούν διότι δεν κάθομαι πλέον στον υπολογιστή για πολύ ώρα» είπε η 15χρονη κόρη μου.

Αρχικά, όταν απέκλεισα τις ώρες κατά τις οποίες δεν θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τον υπολογιστή, όρισα το διάστημα από τα μεσάνυχτα μέχρι τις 8 π.μ. Πίστευα ότι ήταν απίθανο να σερφάριζαν στο Internet πριν από το πρωινό. Όχι και τόσο. Άκουσα το εξής: «Μπαμπά, πρέπει να κάνω την εργασία μου πριν πάω στο σχολείο.»

«Δεν έπρεπε να είχες τελειώσει την εργασία σου χθες το βράδυ;»

«Μπαμπαααά!» Αυτή η χαρακτηριστική μακρόσυρτη έκφραση με πληροφορούσε ότι θα ήταν καλό να αλλάξω τις ώρες αποκλεισμού και να μην δεσμευόμουν με αλλαγές εμπρός-πίσω.

Εικόνα πλέγματος χρονικών περιορισμών στο Γονικό Έλεγχο των  Windows
Ακόμα και αν δεν έχουν πέσει για ύπνο, είμαι σίγουρη ότι οι κόρες μου δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον κοινόχρηστο υπολογιστή μετά τα μεσάνυχτα.

Παρακολούθηση τοποθεσιών Web: «Δεν με εμπιστεύεσαι;»

Αν τα παιδιά σας χρησιμοποιούν συχνά το Windows Live Messenger και το Windows Live Hotmail όπως και τα δικά μου, τότε μια κατάλληλη λύση είναι η Windows Live Family Safety.

Η Family Safety είναι ένας συνδυασμός λογισμικού που εγκαθιστάτε στον υπολογιστή και μιας ηλεκτρονικής υπηρεσίας που λειτουργεί με το πρόγραμμα περιήγησης Web. Σας δίνει τη δυνατότητα να αποκλείετε και να επιτρέπετε συγκεκριμένες τοποθεσίες Web και να προβάλετε αναφορές δραστηριότητας ώστε να γνωρίζετε τι κάνουν τα παιδιά σας. Επίσης, η Family Safety σας επιτρέπει να αποφασίσετε με ποια άτομα τα παιδιά σας μπορούν να επικοινωνούν στο Internet μέσω του Messenger και του Hotmail.

Η ιδέα της εγκατάστασης της λειτουργίας Family Safety στους υπολογιστές των παιδιών μου, προκάλεσε έντονη αντίδραση, ειδικά όταν τους είπα ότι θα είχα τη δυνατότητα να αποκλείσω τοποθεσίες Web και να παρακολουθώ τις δραστηριότητές τους στο Internet.

«Αυτό ακούγεται πραγματικά παράξενο», είπε η 13χρονη κόρη μου. «Δεν με εμπιστεύεσαι;»

Της εξήγησα ότι η Family Safety θα την κρατούσε μακριά από τοποθεσίες Web όπου μπορεί να ήταν εκτεθειμένη σε περιεχόμενο για ενηλίκους ή άλλα στοιχεία που δεν ήταν κατάλληλα για αυτήν. Δεν ήταν καθόλου περίεργο όταν με ρώτησε πώς θα μπορούσα να προσδιορίσω αν οι τοποθεσίες ήταν ακατάλληλες ή όχι. Ευτυχώς, δεν είμαι μόνο εγώ που παίρνω τις αποφάσεις. Η Family Safety περιλαμβάνει ένα φίλτρο περιεχομένου, το οποίο μπορεί να αποκλείσει ή να επιτρέψει τοποθεσίες Web με βάση τις κατηγορίες που επιλέγω. Για παράδειγμα, μπορώ να επιλέξω των αποκλεισμό όλων των τοποθεσιών Web που αναγνωρίζεται ότι περιέχουν υλικό για ενηλίκους. Αν οι κόρες μου θελήσουν να επισκεφθούν μια τοποθεσία που είναι αποκλεισμένη, μπορούν να μου στείλουν ένα μήνυμα ζητώντας την άδειά μου, την οποία μπορώ να δώσω ή να αρνηθώ από οποιονδήποτε υπολογιστή στο Web, ή ακόμα και από το κινητό μου τηλέφωνο.

Εικόνα της οθόνης αίτησης για άδεια στην Family Safety


Τα παιδιά μπορούν να ζητήσουν την άδεια των γονέων τους για να επισκεφθούν μια αποκλεισμένη τοποθεσία Web.

Όταν εγκατέστησα την Family Safety για πρώτη φορά, είπα στις κόρες μου γιατί θεωρούσα ότι ήταν σημαντικό να ρυθμίσω το σύστημα παρά απλώς να τους το επιβάλλω, και συζητήσαμε για τα είδη των δραστηριοτήτων και των τοποθεσιών που θα ήταν επιτρεπτές. Για παράδειγμα, συμφωνήσαμε ότι κάποιες συγκεκριμένες από τις αγαπημένες τους τοποθεσίες με παιχνίδια θα ήταν επιτρεπτές. Επίσης, τους ανέφερα τις αναφορές δραστηριοτήτων οι οποίες θα διατηρούσαν μια εγγραφή με τις δραστηριότητές τους στο Internet. Όμως, γρήγορα πρόσθεσα ότι τις εμπιστευόμουν και δεν θα έλεγχα τις αναφορές τακτικά.

Εικόνα αναφοράς δραστηριότητας στην Family Safety

Ίσως να μην χρησιμοποιήσετε ποτέ τις αναφορές δραστηριοτήτων, αλλά είναι καλό να γνωρίζετε ότι υπάρχει μια εγγραφή με τη χρήση του Internet από το παιδί σας, σε περίπτωση που υπάρχει λόγος ανησυχίας.

Τι έμαθα για τα παιδιά μου

Αν και οι κόρες μου δεν θα το παραδέχονταν ποτέ, πιστεύω ότι έχουν ανακουφιστεί με τις δυνατότητες παρακολούθησης του Γονικού ελέγχου και της λειτουργίας Family Safety και είναι βέβαιες ότι υπάρχει πάντα η δυνατότητα διαπραγμάτευσης. Όπως συμβαίνει και με τόσα άλλα ζητήματα στις σχέσεις εφήβων-γονέων, έτσι και η χρήση του υπολογιστή αποτελεί μια σειρά εμπειριών συμβιβασμού. Και αυτά τα προγράμματα με βοήθησαν να μάθω κάτι για τα παιδιά μου. Γνώριζα ήδη πόσο έξυπνα και θαυμάσια είναι. Έμαθα ότι δεν τους ενδιαφέρει να υπάρχει κάποια επίβλεψη, ειδικά αν ρυθμίζουμε τα συστήματα παρακολούθησης μαζί και συνεχίζουμε να επικοινωνούμε.

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Φωτογραφία του αρθρογράφου Greg HoldenO Greg Holden έχει γράψει πάνω από 35 βιβλία για την ασφάλεια, τις επιχειρήσεις στο Internet και άλλα θέματα που αφορούν τους υπολογιστές. Αρθρογραφεί επίσης ως ελεύθερος επαγγελματίας για θέματα τεχνολογίας και εκπαίδευσης. Αυτός και οι δύο έφηβες κόρες του ζουν στο Σικάγο, Ιλινόις.



link

Σχόλια

Σχολιάστε

